cloudy

11.8 ºC

Etapa 2: Skrad – Severin na Kupi

Dionicu od Skrada do Severina na Kupi možemo slobodno nazvati i „Bicikliranjem od Dobre do Kupe“. Naime, iz Skrada, gdje izvire rijeka Dobra, najprije krećete preko brežuljkastog dijela lijeve obale rijeke Dobre kako biste uživali u brojnim voćnjacima i mirisima sezonskih plodova, a nakon toga vožnju nastavljate dolinom rijeke Dobre u kojoj se nalazi jedan od još uvijek nedovoljno otkrivenih bisera Gorskog kotara. Od Vrbovskog nastavljate kroz nepregledna prostranstva bukove šume granice koja dijeli gorsku od kontinentalne Hrvatske. Na kraju dionice vas očekuje rijeka Kupa s dvorcem Zrinskih i Frankopana.

ETAPA 2: SKRAD - SEVERIN NA KUPI

Skrad – Žrnovac – Donja Dobra – Moravice – Vrbovsko – Veliki Jadrč – Severin

graf-e2
  • DUŽINA: 43 km
  • UKUPNI USPON: 770 m
  • NAJVIŠA TOČKA: 720 m
  • NAJNIŽA TOČKA: 220 m

Opis etape

Iz centra Skrada, kod Turističkog informativnog centra, se spajate na Lujzinsku cestu u smjeru Karlovca i odmah nakon 100 m skrećete s Luzijane lijevo prema Zelenom Viru, zaštićenom krajoliku koji se spominje još daleke 1884. godine kao izletište za hrabrije izletnike i koji se ponosi najljepšim i najatraktivnijim 800 metara dugim kanjonom u Hrvatskoj – Vražjim prolazom sa spiljom Muževa hižica. Uz to se ne smije zaobići ni 70- metarski slap po kojem je izletište i dobilo ime. Nakon 250 metara dolazite do još jednog križanja na kojem ukoliko skrenete lijevo možete se spustiti direktno u Zeleni Vir (P 8). Na istom križanju Goranska biciklistička transverzala vas vodi desno laganim usponom kroz naselje skradskih obiteljskih kuća prema selu Tusti Vrh. U navedenom selu završava uspon te slijedi lagano spuštanje kombinacijom makadama i asfalta kroz sela Sleme Skradsko i Žrnovac i šumski predio sve do mjesta Donja Dobra.

U Donjoj Dobri izlazite iz šume preko mostića na asfalt i skrećete desno. Nakon 500 m ponovo dolazite do križanja s Lujzinskom cestom na kojem ukoliko skrenete oštro lijevo stižete u Brod Moravice (P 12). Transverzala vas na istom križanju vodi desno po Lujzijani u smjeru Skrada te nakon sljedećih 500 m skrećete lijevo. Prelazite preko mosta ispod kojeg teče rijeka Dobra te nastavljate ravno makadamom uz željezničku prugu i rijeku Dobru do Moravica. Nakon 4 km stižete u Moravice te na prvom križanju skrećete najprije desno preko rijeke Dobre, a nakon 200 m lijevo te nastavljate vožnju uz Dobru. Moravice su kao prijelazno gorsko područje između Središnje Hrvatske i Sjevernog primorja oduvijek imale vrijedan prometno – geografski položaj, a s Rijekom i Zagrebom su bile povezane željeznicom još od 1873. godine.

Iz Moravica nastavljate vožnju prema Vrbovskom kroz brojne pašnjake i voćnjake, a cijelo vrijeme vas prati i rijeka Dobra. Na tom dijela vas čeka i selo Tići u kojem se nalazi jedno od najromantičnijih jezera u Gorskom kotaru – Čogrljevo jezero. Od sela tići do Vrbovskog imate još oko 7,5 km vožnje, najprije po asfaltnoj cesti, a potom jednim dijelom i makadamom te stižete do velikog zavoja (180°) na Karolini na kojem skrećete lijevo i laganim usponom stižete u centar Vrbovskog. Ukoliko skrenete desno možete se Karolinskom cestom vratiti preko Stare Sušice u Ravnu Goru (P 11) ili nakon 400 metara skrenuti lijevo prema kanjonu Kamačnik – slikovitom kanjonu istoimene rječice koja na svom ušću u Dobru, stvara uzak stjenovit prolaz s nekoliko mostića i galerija koji je vrlo pogodan za ugodnu jednosatnu šetnju.

Inače, Vrbovsko je drugo po veličini naselje u Gorskom kotaru, smješteno na pola puta između Zagreba i Rijeke, a spominje se davne 1481. g. Vozeći se glavnom ulicom ne možete ne primijetiti crkvu sv. Ivana Nepomuka – malu «katedralu» Gorskog kotara, a 200 m dalje s desne strane naići ćete i na Turističko informativni centar u kojem možete dobiti sve potrebne informacije. Transverzala vas vodi dalje do križanja sa semaforom na kojem nastavljate ravno u smjeru Hambarišta. Asfaltnom cestom prolazite kroz selo Mrzla Draga i podvožnjak autoceste Rijeka – Zagreb te nastavljate 3 km do križanja za Kamensko. Skrećete lijevo na makadam i vozite šumom 2 km do asfaltnog križanja na kojem ponovo skrećete lijevo. Nakon 2 km makadama koji se lagano uzdiže, stižete do zapadnog portala tunela Veliki Gložac na autocesti Rijeka – Zagreb.

Prelazite tunel i nastavljate šumskom cestom prema istočnom portalu tunela Veliki Gložac. Nakon gotovo 2 km prelazite dvaput preko trase plinovoda i stižete do nadvožnjaka kojeg prelazite i skrećete desno. Makadamskom cestom nakon 1 km stižete na asfalt i na prvo sljedećem križanju, na ulazu u selo Veliki Jadrč, skrećete lijevo. Preostaje vam samo slijediti asfaltnu cestu koja će vas voditi kroz proplanke severinskog kraja i dovesti vas do Lujzinske ceste i mjesta Severin na Kupi, poznatog i obaveznog stajališta na putu prema Rijeci ili Zagrebu prije izgradnje autoceste. Osim toga, u Severinu na Kupi se nalazi dvorac Zrinsko-Frankopanski iz 15 stoljeća. Ruševan no drevan, još uvijek odolijeva zubu vremena i poput čuvara stoji nad samom rijekom Kupom.

Poveznice

P6 (Iševnica – Zeleni Vir – Skrad)

OPIS: Biciklistička staza P6 koja povezuje Brod na Kupi i Skrad jedna je od najatraktivnijih, ali i najzahtjevnijih poveznica na Goranskoj biciklističkoj transverzali. Zbog dijelova koji se sastoje od uskih šumskih staza i strmog uspona preporuča se onima kojima vole staze s većom dozom adrenalina.
S glavne prometnice koja povezuje Delnice i Brod na Kupi skrećete u pravcu Iševnice i prelazite preko mosta nad Kupicom. Nastavljate asfaltiranom cestom uz potok Curak te nakon 2,5 km kod Donjeg Lošca skrećete desno na makadam (na istom križanju možete nastaviti asfaltnom cestom direktno prema Skradu).

Pred vama je još oko 1,5 km makadamske ceste koja završava proširenjem. Nakon toga nastavljate šetnicom uz potok Curak kojeg ćete nekoliko puta prijeći preko malih drvenih mostića. Neki dijelovi staze iziskuju i guranje bicikle. Nakon 1,5 km uživanja u predivnom spoju vodenog toka Curka i raznolikosti flore, stižete do stepenica koje vas vode na asfaltnu cestu kojom nastavljate do izletišta Zeleni Vir. Obavezno posjetite 70-metarski slap Zeleni Vir koji nosi ime po izvoru smještenom u spilji ispod slapa te 800 metara dug kanjon Vražji prolaz koji završava 200 metara dugo špiljom Muževa Hižica. Nakon Zelenog Vira, vraćate se istim putem do ranije spomenutih stepenica i nastavljate cestom uzbrdo prema Skradu. Pred vama je oko 2,5 km strmog uspona do prvog križanja na kojem skrećete desno i nakon 1,5 km bližeg uspona stižete u Skrad.

Dužina: 9,5 km
660 m
240 m
Ukupni uspon: Iševnica – Skrad: 520 m / Skrad – Iševnica: 50 m

P8 (Vrbovsko – Ravna Gora)

OPIS: Jedna od najzahtjevnijih poveznica jer je najveći njezin dio jedan veliki uspon. Naravno, ako idete od Vrbovskog prema Ravnoj Gori. U suprotnom smjeru, priča je drugačija. Ipak, bez obzira na uspon, taj dio Karolinske ceste jedino biciklom možete doživjeti na drugačiji način.

Iz Vrbovskog vozite Karolinskom cestom preko rijeke Dobre. Uspinjete se najprije kroz Senjsko, a potom kroz Jablan gotovo 8 km sve do Stare Sušice. Malo prije dvorca po čemu je Stara Sušica najprepoznatljivija, uspon postaje blaži. Do centra Ravne Gore vam preostaje još oko 7 km, uglavnom laganog uspona i tek pred sam kraj lagani spust.

Dužina: 14,5 km
850 m
390 m
Ukupni uspon: Vrbovsko – Ravna Gora: 670 m / Ravna Gora – Vrbovsko: 205 m

P9 (Donja Dobra – Brod Moravice)

OPIS: Najkraća poveznica na Goranskoj biciklističkoj transverzali povezuje transverzalu na njezinom najužem dijelu. Na taj način možete okrenuti smjer transverzale na području Vrbovskog i Brod Moravica ili istražiti to područje na najbolji mogući način s obzirom da i jedno i drugo područje ima svoje brojne biciklističke staze.

Donja točka poveznice P 9 se nalazi uz Lujzinsku cestu, a do nje stižete transverzalom iz smjera Skrada. Prije nego prijeđete Lujzijanu, doći ćete na križanje za Brod Moravice i skrenuti lijevo gore. Na samo 1,5 km stižete u centar Brod Moravica.

Dužina: 1,5 km
850 m
390 m
Ukupni uspon: Brod Moravice – Donja Dobra: 20 m / Donja Dobra – Brod Moravice: 160 m

Vrh
gkb kvarner

© Sadržaj ovih stranica zaštićen je autorskim pravom i nije ga dopušteno kopirati bez prethodnog odobrenja. • Gorski kotar Bike - Impresum - Dizajn i razvoj weba: Molekula