E3

Najniža točka
220 m

Opis etape

Iz centra Severina na Kupi spuštate se Lujzinskom cestom u smjeru Močila te nakon 1,5 km dolazite do križanja na kojem skrećete desno u prema Lukovdolu. Zavojite asfaltirana cesta vas vodi kroz pitoreskne pašnjake, voćnjake i sela Severinske drage – Dragu Lukovdolsku, Podvučnik i Dolence. Nakon gotovo 4 km stižete u Lukovdol, rodno mjesto pjesnika Ivana Gorana Kovačića u kojem je smješten muzej i amfiteatar, a u blizini crkva Blažene djevice Marije na nebo uzete kao i crkva sv. Franje Ksaverskog, vrlo vrijedan spomenik iz 17. st. Kažu domaćini: „Goranov je to Lukovdol, ovdje je sve drugačije, nekako iskreno i toplo“.

Iz centra Lukovdola Goranska biciklistička transverzala nastavlja kroz sela Gorenci i Zaumol do Plemenitaša u kojem se nalazi Oblikovna likovna radionica u kojoj se tijekom ljetnih sezona održavaju likovno umjetnički sadržaji koji potiču kulturni turizam Gorskog kotara. Neposredno ispod Oblikovne radionice dolazite do križanja s makadamskom cestom na kojem skrećete lijevo i nastavljate do sela Ravni nakon čega slijedi zahtjevniji uspon prema Brod Moravicama kroz gustu bukovu šumu.

Uspon završava nakon gotovo 4 km na križanju za Orlovu stijenu i izletište Litorić. Kao nagradu za uspješno odrađen uspon predlažemo da na istom skrenete desno gdje će vam se nakon nešto manje od 1 km vožnje po šumskoj stazi ukazati jedan od najljepših goranskih vidikovaca “Orlova stijena” s kojeg se širi pogled na prekrasnu dolinu rijeke Kupe te sela susjedne Slovenije. Nakon uživanja u pogledu na najdužu hrvatsku rijeku nastavljate vožnju prema selu Razdrto gdje počinje asfaltna cesta. Zavojita cesta vodi vas potom kroz sela Male i Vele Drage te stižete u Brod Moravice – u srce najmanje, ali i najstarije općine Gorskog kotara na čijem se području nalazi čak 38 naselja, nekoliko izuzetnih vidikovaca nad rijekom Kupom (Kavranova i Orlova stijena, Špičasti vrh, Medveja stena…), brojne crkve i kapelice te izvrsno sačuvana najstarija u Gorskom kotaru – kuća Delač iz 1644. godine. Ako k tome dodamo i 50-ak km uređenih i označenih biciklističkih staza te nekoliko uzgajivača jagoda, malina, trešanja i gljiva, vjerujemo da će te poželjeti ostati još koji dan duže.

Iz centra Brod Moravica transverzala se spušta prema selu Lokvica u kojem skrećete desno u smjeru Broda na Kupi. Pred vama je više od 5 km spuštanja prema Kupskoj dolini i selu Čedanj koje se nalazi na samoj obali Kupe. Iz Čednja potom slijedi ugodna vožnja uz rijeku Kupu sve do Broda na Kupi u kojem se nalazi Kaštel Zrinski sa stalnim izložbenim postavom lovstva, ribolova i šumarstva te Osnovna škola „Fran Krsto Frankopan“ s vrlo zanimljivom poučnom „Medvjeđom stazom“.