clear

19.5 ºC

Etapa 3: Severin na Kupi – Brod na Kupi

Vožnju od Severina do Broda, naselja koja povezuje u imenu rijeka Kupa, započinjete u Goranovom kraju. Odmah ćete prema Lukovdolu shvatiti gdje je Kovačić nalazio inspiraciju za svoja brojna djela. Kako uistinu ima nešto u tom kraju koji potiče na kreativnost, vidjet ćete i u Plemenitašu gdje nastaju prava goranska umjetnička djela. Vrlo moguće da se upravo ta inspiracija nalazi na i Orlovoj stijeni na kojoj ćete ostati zasigurno bez daha, ne zbog prethodnog uspona, nego zbog veličanstvenog pogleda na rijeku Kupu na čije ćete se obale spustiti preko jednog drugog broda – Brod Moravica.

ETAPA 3: SEVERIN NA KUPI – BROD NA KUPI

Severin na Kupi – Lukovdol – Plemenitaš – Brod Moravice – Čedanj – Brod na Kupi

graf-e3
  • DUŽINA: 37 km
  • UKUPNI USPON: 900 m
  • NAJVIŠA TOČKA: 645 m
  • NAJNIŽA TOČKA: 220 m

Opis etape

Iz centra Severina na Kupi spuštate se Lujzinskom cestom u smjeru Močila te nakon 1,5 km dolazite do križanja na kojem skrećete desno u prema Lukovdolu. Zavojite asfaltirana cesta vas vodi kroz pitoreskne pašnjake, voćnjake i sela Severinske drage – Dragu Lukovdolsku, Podvučnik i Dolence. Nakon gotovo 4 km stižete u Lukovdol, rodno mjesto pjesnika Ivana Gorana Kovačića u kojem je smješten muzej i amfiteatar, a u blizini crkva Blažene djevice Marije na nebo uzete kao i crkva sv. Franje Ksaverskog, vrlo vrijedan spomenik iz 17. st. Kažu domaćini: „Goranov je to Lukovdol, ovdje je sve drugačije, nekako iskreno i toplo“.

Iz centra Lukovdola Goranska biciklistička transverzala nastavlja kroz sela Gorenci i Zaumol do Plemenitaša u kojem se nalazi Oblikovna likovna radionica u kojoj se tijekom ljetnih sezona održavaju likovno umjetnički sadržaji koji potiču kulturni turizam Gorskog kotara. Neposredno ispod Oblikovne radionice dolazite do križanja s makadamskom cestom na kojem skrećete lijevo i nastavljate do sela Ravni nakon čega slijedi zahtjevniji uspon prema Brod Moravicama kroz gustu bukovu šumu.

Uspon završava nakon gotovo 4 km na križanju za Orlovu stijenu i izletište Litorić. Kao nagradu za uspješno odrađen uspon predlažemo da na istom skrenete desno gdje će vam se nakon nešto manje od 1 km vožnje po šumskoj stazi ukazati jedan od najljepših goranskih vidikovaca “Orlova stijena” s kojeg se širi pogled na prekrasnu dolinu rijeke Kupe te sela susjedne Slovenije. Nakon uživanja u pogledu na najdužu hrvatsku rijeku nastavljate vožnju prema selu Razdrto gdje počinje asfaltna cesta. Zavojita cesta vodi vas potom kroz sela Male i Vele Drage te stižete u Brod Moravice – u srce najmanje, ali i najstarije općine Gorskog kotara na čijem se području nalazi čak 38 naselja, nekoliko izuzetnih vidikovaca nad rijekom Kupom (Kavranova i Orlova stijena, Špičasti vrh, Medveja stena…), brojne crkve i kapelice te izvrsno sačuvana najstarija u Gorskom kotaru – kuća Delač iz 1644. godine. Ako k tome dodamo i 50-ak km uređenih i označenih biciklističkih staza te nekoliko uzgajivača jagoda, malina, trešanja i gljiva, vjerujemo da će te poželjeti ostati još koji dan duže.

Iz centra Brod Moravica transverzala se spušta prema selu Lokvica u kojem skrećete desno u smjeru Broda na Kupi. Pred vama je više od 5 km spuštanja prema Kupskoj dolini i selu Čedanj koje se nalazi na samoj obali Kupe. Iz Čednja potom slijedi ugodna vožnja uz rijeku Kupu sve do Broda na Kupi u kojem se nalazi Kaštel Zrinski sa stalnim izložbenim postavom lovstva, ribolova i šumarstva te Osnovna škola „Fran Krsto Frankopan“ s vrlo zanimljivom poučnom „Medvjeđom stazom“.

Poveznice

P9 (Donja Dobra – Brod Moravice)

OPIS: Najkraća poveznica na Goranskoj biciklističkoj transverzali povezuje transverzalu na njezinom najužem dijelu. Na taj način možete okrenuti smjer transverzale na području Vrbovskog i Brod Moravica ili istražiti to područje na najbolji mogući način s obzirom da i jedno i drugo područje ima svoje brojne biciklističke staze.

Donja točka poveznice P9 se nalazi uz Lujzinsku cestu, a do nje stižete transverzalom iz smjera Skrada. Prije nego prijeđete Lujzijanu, doći ćete na križanje za Brod Moravice i skrenuti lijevo gore. Na samo 1,5 km stižete u centar Brod Moravica.

Dužina: 1,5 km
Najviša točka:
850 m
Najniža točka:
390 m
Ukupni uspon: Brod Moravice – Donja Dobra: 20 m / Donja Dobra – Brod Moravice: 160 m

Vrh
gkb kvarner

© Sadržaj ovih stranica zaštićen je autorskim pravom i nije ga dopušteno kopirati bez prethodnog odobrenja. • Gorski kotar Bike - Impresum - Dizajn i razvoj weba: Molekula