rain

13.3 ºC

Etapa 4: Brod na Kupi – Tršće

Za vožnju uzvodno Dolinom leptira, kako se još naziva dolina rijeke Kupe zbog više od 500 vrsta leptira koji obitavaju u tom kraju, još neko kratko vrijeme ćete morati koristiti prometnicu na slovenskoj obali iz razloga što će naša „Kupska magistrala“ biti gotova na ljeto 2013. godine. Radovi na preostalih 2 km ceste koja će povezati Brod na Kupi i Čabar su u punom jeku i nestrpljivo čekamo otvaranje iste. Do tada, za posjet mlinu i pilani na vodeni pogon u Zamostu ili etno zbirci u Palčavoj šiši u Plešcu te nadalje vožnju prema Čabru, koristit ćete najprije granični prijelaz u Brodu na Kupi, a potom uzvodno u Osilnici. Od Čabra prema Tršću ćete imati jedan zahtjevniji uspon, no isplatit će se. Svaki metar visine i dužine.

ETAPA 4: BROD NA KUPI – TRŠĆE

Brod na Kupi – Osilnica (SLO) – Zamost – Plešce – Čabar – Parg Tršće

graf-e4
  • DUŽINA: 40 km
  • UKUPNI USPON: 930 m
  • NAJVIŠA TOČKA: 850 m
  • NAJNIŽA TOČKA: 225 m

Opis etape

Vožnju Goranskom biciklističkom transverzalom od Broda na Kupi prema Tršću privremeno ćemo nastaviti preko susjedne Slovenije. Naime, do lipnja sljedeće godine trebala bi biti završena dugoočekivana prometnica Brod na Kupi – Hrvatsko koja će povezati sva naselja na hrvatskoj strani u Kupskoj dolini. Dok se cesta ne izgradi, iz centra Broda na Kupi krećete preko graničnog prijelaza na drugu obalu i odmah na prvom križanju skrećete lijevo. Jednako atraktivna prometnica s druge strane rijeke Kupe dovest će vas do sela Osilnica gdje ponovo prelazite granični prijelaz i dolazite u Zamost. Odmah po prelasku mosta možete skrenuti lijevo i razgledati još uvijek aktivni mlin i pilanu na vodeni pogon riječice Gerovčice te nastaviti cestom (P 2) prema Malom Lugu. Osim toga, u Zamostu možete produžiti i prema selu Hrvatsko ili prema izvoru rijeke Kupe te se vratiti prema Crnom Lugu (P 3).

Goranska biciklistička transverzala vas iz sela Zamost vodi uz rijeku Čabranku uzvodno najprije do sela Plešce. Ne smijete propustiti razgledati Palčavu šišu – posjedničku kuću rodbine Čop iz 1856. g. u kojoj se očuvala stara trgovina s originalnom opremom, nadsvođeni prostori prizemlja s prezentacijom gostione, a na katu stara kancelarija, salon s bogatom opremom i dekoracijom iz osamdesetih godina 19. stoljeća te spavaće sobe. Iz Plešca nastavljamo uzvodno uz Čabranku do Čabra – jednog od najstarijih gradova Gorskog kotara koji se povezuje s križarima koji su prolazili tim krajem. Razvoj ovog kraja povezuje se uz Petra Zrinskog, koji je u Čabru 1651. godine izgradio topionicu željeza. Najpoznatija građevina u Čabru je Dvorac Zrinski iz XVI. stoljeća, a na samo 700 m od dvorca nalazi se izvor rijeke Čabranke kojeg svakako morate posjetiti.

Nakon vožnje po relativno položenoj cesti iz centra Čabra počinje zahtjevniji uspon do Parga. Uzdižući se serpentinama prema jednom od najhladnijih mjesta tijekom zime u Hrvatskoj, za sobom ostavljate Kupsku dolinu i jedan od najljepših vidikovaca toga kraja – Tropetarsku stijenu do koje možete doći istoimenom edukativno-poučnom stazom koja počinje na prometnici prema Pargu. U Pargu, nakon 4 km uspona, dolazite do križanja s prometnicom Tršće – Prezid na kojem skrećete lijevo i nakon 3,5 km stižete u centar Tršća. No, ukoliko želite napraviti još nekoliko kilometara i otkriti još neke atrakcije čabarskog kraja, u Pargu skrenite desno prema Prezidu te nakon 4 km stižete do Kozjeg vrha gdje skrećete lijevo prema Milanovom vrhu –iznimnom krajoliku s lovačkom kućom i gaterom za jelensku divljač. Od Milanovog vrha možete šumskom cestom također stići do Tršća (P 1).

Poveznice

P1 (Gerovo – Zamost)

OPIS: Poveznica P1 će vam poslužiti ukoliko se želite iz gerovskog kraja spustiti u Kupsku dolinu. Pri tom možete vidjeti rodnu kuću legendarnog Petra Klepca te još uvijek aktivni mlin i pilanu na Gerovčici.

Kada se spustite iz Lividrage do Gerova (ČB 30) na križanju s glavnom prometnicom Tršće – Delnice produžite ravno kroz centar Gerova do Malog Luga. U samom centru ne možete ne primijetiti kip legendarnog diva Petra Klepca postavljenog uz njegovu rodnu kuću. Malo prije kipa na križanju (ČB 28) skrenete desno prema Zamostu. Slijedi spust zavojitom asfaltnom cestom do Zamosta gdje vas prije glavnog križanja (ČB 23) s desne strane dočekuju mlin i pilana na vodu.

Dužina: 8,5 km
595 m
300 m
Ukupni uspon: Gerovo – Zamost: 120 m / Zamost – Gerovo: 440 m

P2 (Biljevina – Razloge – Hrvatsko)

OPIS: Najbolji način da dođete do jezerolikog krškog vrela smaragdne boje, odnosno izvora rijeke Kupe je korištenje poveznice P2. Osim toga, kao što joj i samo ime govori, može vam poslužiti da povežete na još jedan način Kupsku dolinu s crnoluškim krajem.
Vozeći se iz smjera Gerova prema Crnom Lugu, malo prije Malog Sela uočit ćete s lijeve strane križanje s asfaltnom cestom koja vodi prema izvoru Kupe, odnosno Kupskoj dolini. Ukoliko skrenete lijevo nakon 2 km uskom cestom ćete se spustiti najprije do sela Biljevina, a nakon još 2,5 km i do sela Razloški okrug u kojem skrećete desno u smjeru Razloga.

U Razlogama, do kojih imate još 4 km, se nalazi info kiosk Nacionalnog parka Risnjak i početak planinarske staze koja vas za 30-ak minuta dovodi do jednog od najljepših goranskih prozora – izvora rijeke Kupe. Od Razloga se nastavljate strmo spuštati kanjonom rijeke Kupe prema Hrvatskom do kojeg je preostalo još 5 km.
Zbog strme, zavojite, ali i vrlo atraktivne ceste, preporučamo dodatni oprez.

Dužina: 13,5 km
745 m
290 m
Ukupni uspon: Biljevina – Hrvatsko: 120 m / Hrvatsko – Biljevina: 590 m

P5 (Delnice – Brod na Kupi)

OPIS: Poveznica P5 najjednostavniji je način spuštanja do Kupske doline ili se iz nje izdići do glavnih prometnica prema moru ili kontinentalnom dijelu Hrvatske.
Iz Delnica, kod benzinske pumpe, skrenete lijevo i prepustite se uživanju u predivnim vizurama Drgomlja i ostalih planina koje okružuju dolinu rijeke Kupe i to bez velikog napora. Morat ćete zapedalirati vrlo kratko kod sela Marija Trošt i prije samog Broda na Kupi kada cesta počne pratiti rijeku Kupicu koja se ulijeva u Kupu u samom Brodu.

Dužina: 12 km
720 m
220 m
Ukupni uspon: Delnice – Brod na Kupi: 60 m / Brod na Kupi – Delnice: 560 m

P6 (Iševnica – Zeleni Vir – Skrad)

OPIS: Biciklistička staza P6 koja povezuje Brod na Kupi i Skrad jedna je od najatraktivnijih, ali i najzahtjevnijih poveznica na Goranskoj biciklističkoj transverzali. Zbog dijelova koji se sastoje od uskih šumskih staza i strmog uspona preporuča se onima kojima vole staze s većom dozom adrenalina.
S glavne prometnice koja povezuje Delnice i Brod na Kupi skrećete u pravcu Iševnice i prelazite preko mosta nad Kupicom. Nastavljate asfaltiranom cestom uz potok Curak te nakon 2,5 km kod Donjeg Lošca skrećete desno na makadam (na istom križanju možete nastaviti asfaltnom cestom direktno prema Skradu).

Pred vama je još oko 1,5 km makadamske ceste koja završava proširenjem. Nakon toga nastavljate šetnicom uz potok Curak kojeg ćete nekoliko puta prijeći preko malih drvenih mostića. Neki dijelovi staze iziskuju i guranje bicikle. Nakon 1,5 km uživanja u predivnom spoju vodenog toka Curka i raznolikosti flore, stižete do stepenica koje vas vode na asfaltnu cestu kojom nastavljate do izletišta Zeleni Vir. Obavezno posjetite 70-metarski slap Zeleni Vir koji nosi ime po izvoru smještenom u spilji ispod slapa te 800 metara dug kanjon Vražji prolaz koji završava 200 metara dugo špiljom Muževa Hižica. Nakon Zelenog Vira, vraćate se istim putem do ranije spomenutih stepenica i nastavljate cestom uzbrdo prema Skradu. Pred vama je oko 2,5 km strmog uspona do prvog križanja na kojem skrećete desno i nakon 1,5 km bližeg uspona stižete u Skrad.

Dužina: 9,5 km
660 m
240 m
Ukupni uspon: Iševnica – Skrad: 520 m / Skrad – Iševnica: 50 m

Vrh
gkb kvarner

© Sadržaj ovih stranica zaštićen je autorskim pravom i nije ga dopušteno kopirati bez prethodnog odobrenja. • Gorski kotar Bike - Impresum - Dizajn i razvoj weba: Molekula