clear

19.5 ºC

Korak od gora, dva od mora

Fužine – Zlobin – Plase – Drivenik – Lič – Fužine

graf-korak
  • DUŽINA: 30 km
  • ASFLAT: 24 km
  • MAKADAM: 6 km
  • UKUPNI USPON: 980 m
  • NAJVIŠA TOČKA: 920 m
  • NAJNIŽA TOČKA: 580 m

Osim atraktivne konfiguracije terena, još jedna izuzetna odlika Gorskog kotara je i blizina mora. Takva se prednost posebno osjeti u ljetnim mjesecima kada se iz vrućih mjesta uz more na samo par kilometara dalje možete rashladiti na svježem planinskom zraku. Koliko je uistinu Gorski kotar blizu mora otkrijte biciklističkim izletom „Korak od gora, dva od mora“ koji će vas provesti po nekim od njaljepših vidikovaca na Kvarnerski zaljev.

Iz centra Fužina krećete Karolinskom cestom u smjeru Zlobina. Odmah od samog početka uspinjete se kroz Donji i Gornji Benkovac Fužinski sve do Zlobinskog brda nakon čega, kao nagrada za uspješno odvožen uspon, slijedi spust kroz Zlobin sve do Plasa. Na tom dijelu ćete čak dva puta prijeći željezničku prugu Rijeka – Zagreb. U mjestu Plase, točno 1 km od prelaska pruge dolazite do križanja s lijeve strane na kojem skrećete lijevo.

Nastavljate vožnju asfaltiranom cestom koja vas vodi po samom grebenu Vinodola te će vam se gotovo cijelim putem ukazivati predivni vidici na Kvarnerski zaljev. Na oko 7 km od Plasa stižete na prijevoj Razromir na kojem se nalazi vidikovac Mahavica, jedan od šest uređenih vidikovaca „Oči Vinodola“. S vidikovca Mahavica, pogled je uistinu impresivan – na sjeveru se uzdiže kameni stožasti vrh Medviđaka, zapadno se prostiru prekrasne planinske livade Razromira prošarane kamenim blokovima, na jugozapadu planinski masiv Učke, te Kvarnerski zaljev prošaran otocima Krkom, Cresom, Rabom i Pagom obrubljenog masivom Velebita.

Od vidikovca Mahavica nastavljate vožnju asfaltiranom cestom na kojoj ćete za 600 m s desne strane ugledati uzletište za paragliding. Ako budete imali sreće, možete vidjeti brojne paraglidere koji dođu letjeti na Tribalj i zaljube se u njegove čari i vraćaju se opet. Veliki broj povoljnih dana za letenje, optimalna visinska razlika, pogled na more i brda, dobar pristup, odlični su argumenti za letenje na ovom području. Greben Vinodola je dug oko 20 km, a njegove kamenite padine daju dobre uvjete za letenje tako da i početnici mogu uživati. Na prvom križanju nakon uzletišta skrećete lijevo i dolazite do još jednog križanja na rubu šume na kojem ponovo skrećete lijevo.

Nastavljate makadamom kroz šumu trasom dalakovoda uspinjući se prema željezničkoj stanici Drivenik. Nakon gotovo 3,5 km dolazite do križanja za ž.p. Drivenik koje se nalazi točno iznad željezničkog tunela i skrećete desno 500 m do sljedećeg križanja na kojem skrećete najprije desno, a nakon 100 metara lijevo. Makadam se nastavlja spuštati još 1,7 km do prvih kuća sela Lič. Odmah po dolasku na asfalt s desne strane ćete ugledati nasadi planinske lavande. O lavandi brine OPG Plesničar kod kojih možete kušati brojne proizvode (čajeve, sokove, kolače,…) od lavande.

Nakon lavandinih delicija nastavljate kroz selo do centra u kojem se nalazi osnovna škola s vrlo bogatom i zanimljivom etnografskom zbirkom koju ne smijete propustiti. Iz centra Liča vozite do centra Fužina do kojih imate još oko 3,5 km.

Vrh
gkb kvarner

© Sadržaj ovih stranica zaštićen je autorskim pravom i nije ga dopušteno kopirati bez prethodnog odobrenja. • Gorski kotar Bike - Impresum - Dizajn i razvoj weba: Molekula