clear

• UKUPNI USPON: 1250 m
  • NAJVIŠA TOČKA: 1265 m
  • NAJNIŽA TOČKA: 590 m

Biciklističkim izletom Oko Risnjaka upoznat ćete se s glavnim karakteristikama jednog od najstarijih nacionalnih parkova u Hrvatskoj i jedinim u kojem obitavaju sve tri europske zvijeri – vuk, medvjed i ris po kojem nacionalni park i istoimeni stjenoviti vrh nosi ime.

Na izlet biciklom oko Risnjaka najbolje bi bilo krenuti od Pansiona NP Risnjak u Crnom Lugu u sklopu kojeg se nalazi restoran i 5 soba. Za zagrijavanje možete biciklom proći po poučnoj stazi Leska s nizom od 23 informacijskie table, okupljene na svega 4,2 km dužine staze, prava su prilika za upoznavanje prirodnog i kulturnog nasljeđa ovog nacionalnog parka. Od Pansiona krećete asfaltiranom cestom prema Crnom Lugu. Dolaskom na prometnicu Crni Lug – Gornje Jelenje skrećete desno.

Asfaltirana, zavojita i ne previše zahtjevna prometnica provest će vas kroz naselja Vela Voda i dva Zelina, Crnoluškog i Mrzlovodičkog, do Mrzle Vodice. Prvo što ćete u Mrzloj Vodici ugledati su dva jezera – svako s jedne strane ceste. S desne strane jezero Mrzlica koje će vas očarati odsjajom goranskih šuma i livada, a s lijeve strane se nalazi Omladinsko ili Lokvarsko jezero nastalo izgradnjom brane u Lokvama 1954. godine. Osim toga, jezero krije i originalnu trasu Lujzijane, najmodernije prometnice svog vremena koja je prije više od 200 godina povezivala Rijeku i Karlovac, a koja je potopljena nastankom jezera. Prelazeći preko mosta koji dijeli spomenuta dva jezera, prolazite kraj ugostiteljskog objekta „Carev most“ koji nosi naziv po starom potopljenom kamenom mostu na Lujzijani koji se može vidjeti jedino kad je vodostaj Lokvarskog jezera nizak. Do Carevog mosta se stiže makadamom s lijeve strane po koritu Lokvarskog jezera.

Od jezera uspinjete se naseljem Mrzla Vodica prema predjelu Osoj – jednom od najljepših dijelova Lujzijane s kojeg se pruža predivan pogled na Risnjak i okolna brda. Serpentinama dolazite i do Ravnog Podolja – najviše točke stare Lujzijane nakon čega se spuštate kroz vikend naselje Lepenica do jednog od najpoznatijih goranskih prijevoja Gornjeg Jelenja. Dolaskom na glavnu, „staru“ cestu Rijeka – Zagreb skrećete desno i na prvom križanju skrećete desno na makadamsku cestu koja se lagano uzdiže u smjeru Risnjaka. Nakon gotovo 2 km od Gornjeg Jelenja dolazite do križanja na kojem se lijevo skreće prema Platku, a vi skrećete desno u smjeru Vilja i Cajtiga. Nastavljate gotovo 5 km do Vilja gdje se nalazi parkiralište za one koji žele planinariti do vrha Risnjaka. Skrećete lijevo i vozite ispod Viljskih stijena i vrha Risnjaka, koji vam se nalaze s desne strane, još 5 km preko njaviše točke na trasi, Cajtiga, do predivne livade Lazac na kojoj se nalazi planinarska kuća i odmorište.

Od Lasca nastavljate još 5 km kroz Veliki Cirkul do Lividrage gdje se nalazi prekrasan proplanak s dominantnim Lovačkim domom „Lividraga“. Objekt nudi rekreativne sadržaje na otvorenom te smještaj i prehranu po prethodnoj najavi. Dodajmo kako je u svoje vrijeme u Lividragi slobodno vrijeme provodio i Tito. Od Lividrage krećete po asfaltiranoj cesti prema Gerovu. Nakon položenog dijela, a prije nego se cesta počne spuštati, s desne strane ćete uočiti vidikovac koji ne smijete zaobići. Uživat ćete u predivnom pogledu na Gerovo i okolna brda koja se uzdižu nad Kupskom dolinom. Nakon razgledavanja, nastavljate se spuštati serpentinama do Gerova gdje dolazite do glavne prometnice Tršće – Crni Lug i skrećete desno. Od Gerova slijedi lagani uspon u dužini od 9 km kroz Gerovski kraj do Vršičkog križanja nakon čega se cesta počinje spuštati prema Malom Selu. Od Malog Sela vam preostaje još 1,5 km do Crnog Luga.

Vrh
gkb kvarner

© Sadržaj ovih stranica zaštićen je autorskim pravom i nije ga dopušteno kopirati bez prethodnog odobrenja. • Gorski kotar Bike - Impresum - Dizajn i razvoj weba: Molekula