clear

• UKUPNI USPON: 540 m
  • NAJVIŠA TOČKA: 1035 m
  • NAJNIŽA TOČKA: 760 m

Staza Tragovima jelena provest će vas kroz slikovite šume čabarskog kraja, a uz to ćete imati priliku uživo vidjeti i jelensku divljač u svom prirodnom okruženju.

Iz samog centra Tršća, od Turističkog ureda (ČB 1) krećete u smjeru Parga te nakon 100-ak metara na križanju (ČB 2) skrećete lijevo prema skijalištu Rudnik. Nakon 1 km s lijeve strane ćete ugledati šumovit i strm obronak brda Rudnik s čijeg se vrha spušta 800 metara duga skijaška staze i strma linija vučnice. U zimskim mjesecima skijalište Rudnik posjećuju brojni skijaši iz okolnih mjesta, ali i Slovenije. U podnožju, osim „bebi lifta“ se nalazi i ugostiteljski objekt „Brvnara“ s čijom ponudom ćete vrlo brzo napuniti baterije. Od Brvnare nastavljamo asfaltiranom cestom do sela Crni Lazi gdje na križanju (ČB 6) skrećete lijevo. Ubrzo dolazite na makadam i lagano se uspinjući po zapadnim obroncima Rudnika stižete do križanja (ČB 7) na kojem skrećete lijevo i nakon 2,3 km stižete do odmorišta i lugarnice Farjev Laz. Ovdje se možete osvježiti pitkom vodom, a ako imate višak vremena, možete si nešto pripremiti i na roštilju.

Malo ispod lovačke kuće nalazi se križanje (ČB 8) na kojem skrećete desno. Nakon nešto manje od 2 km dolazite na križanje (ČB 17) na kojem možete skrenuti desno i vratiti se preko sela Crni Lazi u Tršće. Vi na istom skrećete lijevo i nakon 4,5 km šumskom cestom dolazite na Milanov Vrh (ČB 18) gdje se u okružju netaknute prirode uz lugarnicu nalazi prihvatilište za jelensku divljač. Posjet Milanovom Vrhu pružit će vam jedinstvenu priliku da vidite jelena ili srnu u svom prirodnom staništu. Na Milanovom Vrhu ćete sigurno poželjeti se malo zadržati pa čak i odmoriti u drvenoj sjenici nedaleko gatera s koje se pruža predivan pogled na cijeli proplanak Milanovog Vrha.

Od Milanovog vrha nastavljate asfaltnom cestom prema Kozjem Vrhu (ČB 19) s kojeg se pruža prekrasan pogled na Skrad, Kupsku dolinu, Prezidansku kotlinu i Sloveniju, a za vedra vremena na cijelom zapadnom horizontu vidi se Alpski masiv. Na Kozjem Vrhu se također nalzi i Restoran Tajči u kojem možete kušati prave goranske delicije i ostala domaće spravljena jela. Na križanju s glavnom cestom Prezid – Tršće možete skrenuti lijevo i voziti nešto manje od 3 km do Prezida u kojem svakako ne smijete propustiti posjetiti etno kuću Vesel iz 1858. godine, koja još uvijek čuva prošlost i intimu obiteljskog života stanovnika Prezida te veliku Zavičajnu zbirku. Najviše pozornosti u njoj mogu privući ostaci japodske kulture, ali i jedna posebnost: ostaci starog drvenog prezidanskog vodovoda. U Prezidu je i uređena staza sa šest pozitivnih energetskih točaka „Trbuhovica“. Iz Prezida se istim putem vratite do Kozjeg Vrha (ČB 19) i nastavite glavnom cestom najprije do Parga (ČB 20), a potom još oko 2,5 km do centra Tršća.

Vrh
gkb kvarner

© Sadržaj ovih stranica zaštićen je autorskim pravom i nije ga dopušteno kopirati bez prethodnog odobrenja. • Gorski kotar Bike - Impresum - Dizajn i razvoj weba: Molekula