clear

• UKUPNI USPON: 460 m
  • NAJVIŠA TOČKA: 1020 m
  • NAJNIŽA TOČKA: 700 m

Prva prava prometnica koja je kroz Gorski kotar povezala Karlovac s Rijekom bila je Karolinska cesta. Njezin graditelj Antun Matija Weiss nije imao nimalo lak zadatak te je bio primoran upotrijebiti jednstvena arhitekstonska rješenja. Neka od njih su i danas vidljiva bez obzira na to koriste li se još ili ne. Njemu čast odvozite Weissovu avanturu i proživite gradnju Karolinske ceste kroz povijest.

Start Weissove avanture počinje u centru Fužina. Krećete u smjeru jezera Bajer vozeći se uz njegovu obalu 1 km do križanja s makadamom s desne strane. Skrećete desno i uspinjete se 500 m do asfalta, odnosno Karolinske ceste. Nakon još jednog kraćeg uspona prelazite prijevoj i ulazite u selo Vrata, tipično goransko naselje s dugim nizom kuća s obje strane uz glavnu cestu. Na izlazu iz Vrata, očekuje vas željeznički tunel s čije se druge strane nalazi ulaz u Belo Selo i „Edukativni planinski vrt Karoline“ gdje možete saznati sve o flori i fauni Gorskog kotara, ali i naučiti nešto o uzgoju šumskih plodova te, naravno, i degustirati neke od proizvoda Obrta „Borovnica“. Ukoliko vam se vrt dopadne i poželite ostati koji dan duže, možete i prespavati u apartmanu koji se nudi.
Od planinskog vrta nastavljate Karolinom uspinjući se prema predjelu Sleme nakon čega se cesta počinje spuštati. Nakon 500 m s desne strane ćete ugledati ulaz u špilju Bukovac u kojoj su pronađeni tragovi pračovjeka i kosti pećinskog medvjeda. U gotovo 100 metara dugoj šilji se i dalje nastavljaju arheološka istraživanja. Za razgledavanje špilje potrebna vam je lampa ili baklja jer špilje nije osvjetljena.

Poslije obilaska špilje Bukovac nastavljate se spuštati do križanja za Mrkopalj na kojem skrećete desno na makadam u smjeru Brestove Drage. Nakon 3,5 km laganog uspona stižete u Brestovu Dragu gdje na glavnom križanju u selu skrećete desno. Poslije 1,5 km makadama stižete do „fajera“ – jedinstvenog arhitektonskog rješenja za premošćivanje udoline. Riječ je o nekadašnjem drvenom vijaduktu s priličnim usponom od kojeg je ostalo 13 vidljivih krnjih kamenih piramida koje su služile kao uporišta (njem. Pfaeiler – stup) samom vijaduktu. Nastavljate uz „fajere“ šumskom cestom do sela Slavica gdje skrećete lijevo na fužinsku biciklističku stazu „Gorska vila“ (br. 9). Vozite se kroz gustu jelovu šumu do spoja s asfaltnom cestom, odnosno do još jedne biciklističke staze Fužina – „Medvjeđe staze“ (br. 8). Skrećete lijevo i nakon 300 metara skrećete desno na makadam kojim se uskoro počinjete spuštatati prema Ličkom polju i svetištu Majke Božje Snježne. Od svetišta nastavljate asfaltnom cestom prema selu Lič. U samom centru nalazi se osnovna škola u kojoj se nalazi vrlo zanimljiva Etnografska zbirka koju svakako morate posjetiti. Iz centra Liča nastavljate kroz selo u smjeru Fužina do kojih imate 3,5 km.

Vrh
gkb kvarner

© Sadržaj ovih stranica zaštićen je autorskim pravom i nije ga dopušteno kopirati bez prethodnog odobrenja. • Gorski kotar Bike - Impresum - Dizajn i razvoj weba: Molekula