E1
E2

Etapa E1: Delnice – Skrad

Delnice – Polane – Poljička Kosa – Stari Laz – Ravna Gora – Hlevci – Hribac – Skrad
bullet-max 1030 m

Najniža točka
670 m

Opis etape

Iz centra najviše naseljenog grada u Hrvatskoj krećete od hotela Risnjak glavnom gradskom ulicom, Supilovom, prema jedinom semaforu u gradu. Neposredno prije semafora ugledat ćete kuću sa žutim pročeljem i natpisom Popovićev mlin – mlin obitelji Mihelčić, koji se nalazi u najstarijoj ulici u Delnicama već više gotovo 90 godina. Svi uređaji i dijelovi mlina sačuvani su u izvornom obliku te se i danas mogu pogledati i poslušati, a ukoliko želite možete dobiti i svježe mljeveno brašno. Na samom križanju se nalazi kuća Rački, najstarija delnička kuća. Starost ove kuće, kao i njoj sličnih, procjenjuje se na 200-300 godina. Po svom današnjem izgledu najviše nam govori o organizaciji doma i o staroj graditeljskoj baštini Delnica, a najveća posebnost je krov koji je pokriven tanko cijepanom jelovom daskom (šindrom). U kući Rački možete razgledati njenu unutrašnjost i etnografsku zbirku.

Na semaforu skrećete desno i prolazite uz Sportsku dvoranu i zatvoreni bazen. Dolazite do križanja s prometnicom koja vodi iz Delnica prema Brodu na Kupi (P 8). Ovdje možete poveznicom stići u Kupsku dolinu ili nastaviti transverzalom kroz križanje u smjeru Petehovca. Odmah po prelasku križanja skrećete lijevo i stižete na Damski most – više od 200 godina stari kameni, masivni most koji zbog naglo širećeg temelja, koji sa strane izgleda poput velike ženske haljine, krinoline, nosi naziv Damski. Po prelasku mosta skrećete desno te se kroz željeznički tunel počinjete uspinjati prema Petehovcu 1098 metara visokom vrhu koji kao značajni krajobraz zauzima posebno mjesto u delničkom turizmu. Nakon 3,2 km uspinjanja stižete na križanje prema visoravni Polane i skrećete lijevo.

Nastavljate vožnju po asfaltiranoj cesti dok vam se i s jedne i druge strane nižu brojne vikendice sve dok ne ugledate Lovačku kuću. Prije same lovačke kuće skrećete lijevo na makadam i odmah nakon 100 metara, kod lovačke čeke, skrećete desno i nastavljate makadamom preko proplanaka Polanske prema Poljičkoj Kosi. Nakon 3,5 km stižete do sela Poljička Kosa koje se nalazi na Karolini – prvoj pravoj prometnici koja je povezala kontinentalnu Hrvatsku s morem. Ukoliko skrenete desno, nakon 4 km stižete u centar Mrkoplja gdje se možete ponovo spojiti na transverzalu (P 9) ili otkud možete krenuti preko Begovog Razdolja do Ravne Gore (P 10).

U Poljičkoj Kosi skrećemo lijevo i spuštamo se prema Starom Lazu. Naime, za vrijeme Karla XI. bio je to samo mali puteljak kojeg su zvali „Lazom“. Tim puteljkom su prolazili Turci plijeneći i uništavajući sve pred sobom. Nakon Turaka, Marija Tereza dozvolila je da se mjesto naseli, a prvi su ga stanovnici nazvali Starim Lazom. Zanimljivo da su se tek nakon naseljavanja Starog Laza naselila trgovišta Mrkopalj i Ravna Gora. Vozeći se istim tim „lazom“, danas asfaltiranom prometnicom, primijetit ćete pravi primjer tipičnog goranskog naselja nastalog uz glavnu prometnicu. Nakon 7 km stižete u Ravnu Goru, jedno od većih goranskih naselja koje je dobilo ime po visoravni na kojoj je smještena, a okružena brojnim uzvišenjima na kojima se tijekom godine održavaju manifestacije okupljene pod imenom Plodovi gorja. Riječ je o paleti turističkih događanja, od svibnja do listopada, koja nudi turizam nove kvalitete – spoznaju života u skladu s prirodom. To je kombinacija rekreativno – edukativnog turizma s naglaskom na domaću gastro ponudu, kušanje delicija od šumskih plodova te upoznavanje prirodnih i kulturnih znamenitosti Gorskog kotara. Da ne ostane sve samo na riječima, zaustavite se barem na tren kod OPG-a „Kota“ centru Ravne Gore i kušajte autohtone goranske delicije. U centru Ravne Gore vas očekuje i Turistički informativni centar gdje možete naći sve potrebne informacije o smještaju, gastro ponudi, ali i Ravnogorskim biciklističkim stazama koje će vas privoliti da ostanete koji dan duže.

Goranska biciklistička transverzala iz centra Ravne Gore nastavlja dalje u smjeru Skrada. Najprije s Karolinske ceste skrećete u pravcu sela Hlevci. Asfaltna cesta vas vodi kroz podvožnjak autoceste Rijeka – Zagreb, a potom se lagano uzdiže kroz zaseok Mance do sela Hlevci. Nakon posljednje kuće vozite se kroz nešto gušću šumu, ali već nakon 2 km izlazite na proplanak i počinjete se spuštati do sela Hribac. U centru mjesta, kod Vatrogasnog doma možete se osvježiti na staroj šterni s izvornom ručnom pumpom. Nakon predaha nastavljate se spuštati po istočnim obroncima Skradskog vrha do križanja za selo Divjake na kojem nastavljate ravno preko Skradskih njiva. Dolazite do Velikog Selca gdje nakon nekoliko serpentina stižete u centar Skrada.