E5

Najniža točka
590 m

Opis etape

Iz samog centra Tršća, od Turističkog ureda, krećemo u smjeru Parga te nakon 100-ak metara skrećemo lijevo prema skijalištu Rudnik. Nakon 1 km s lijeve strane ćete ugledati šumovit i strm obronak brda Rudnik s čijeg se vrha spušta 800 metara duga skijaška staze i strma linija vučnice. U zimskim mjesecima skijalište Rudnik posjećuju brojni skijaši iz okolnih mjesta, ali i Slovenije. U podnožju, osim „bebi lifta“ se nalazi i ugostiteljski objekt „Brvnara“ s čijom ponudom ćete vrlo brzo napuniti baterije. Od Brvnare nastavljamo asfaltiranom cestom do sela Crni Lazi gdje skrećete lijevo. Ubrzo dolazite na makadam i lagano se uspinjući po zapadnim obroncima Rudnika stižete do odmorišta i lugarnice Farjev Laz. Ovdje se možete osvježiti pitkom vodom, a ako imate višak vremena, možete si nešto pripremiti i na roštilju. Malo ispod lovačke kuće nalazi se križanje na kojem ukoliko skrenete desno nakon 6 km možete šumskom cestom (P 1) doći do Milanovog vrha gdje se nalazi lovačka kuća s gaterom za jelensku divljač te produžiti do Parga i vratiti se ponovo u Tršće.

Goranska biciklistička transverzala vas od tog križanja (ČB 8) vodi lijevo do sljedećeg križanja (ČB 9) na kojem ponovo skrećete lijevo kroz gustu šumu bukve i jele. Vožnju najšumovitijim dijelom Gorskog kotara nastavljate uspinjući se prema predjelu Medvedov štant gdje nakon 3,5 km stižete do vidikovca s lijeve strane s kojeg se pruža predivan pogled prema Malom Lugu i Vodama. Nastavljate makadamom i stižete do križanja (ČB 16) na kojem skrećete oštro lijevo do sljedećeg križanja na kojem skrećete ponovo lijevo. Na predjelu Volfov Laz (ČB 15) držite se desno prema Skrbčevom lazu, odnosno križanju ČB 14 na kojem skrećete lijevo prema Lividragi, odnosno točki ČB 13. Nakon 2 km pred vama će se otvoriti prostran proplanak s dominantnim Lovačkim domom „Lividraga“. Objekt nudi rekreativne sadržaje na otvorenom te smještaj i prehranu po prethodnoj najavi.

Od Lividrage možete također krenuti prema Platku i Gornjem Jelenju, a transverzala nas vodi po asfaltiranoj cesti prema Gerovu. Nakon položenog dijela, a prije nego se cesta počne spuštati, s desne strane ćete uočiti vidikovac koji ne smijete zaobići. Uživat ćete u predivnom pogledu na Gerovo i okolna brda koja se uzdižu nad Kupskom dolinom. Nakon razgledavanja, nastavljate se spuštati serpentinama do Gerova gdje dolazite do glavne prometnice Tršće – Crni Lug i skrećete desno. Ukoliko skrenete lijevo možete se glavnom prmetnicom vratiti u Tršće i to po atraktivnoj i zavojitoj dionici po kojoj se vozi brdska auto utrka ili u Malom Lugu skrenuti desno prema Kupskoj dolini (P 2). Od Gerova slijedi lagani uspon u dužini od 9 km kroz Gerovski kraj do Vršičkog križanja nakon čega se cesta počinje spuštati prema Malom Selu. Na 2 km prije Malog Sela se nalazi križanje za selo Biljevina i Razloge preko kojih se možete spustiti u Hrvatsko na rijeci Kupi (P 3). Od Malog Sela vam preostaje još 1,5 km do Crnog Luga i kraja ove etape.